Välkommen tillbaka?

Måste börja med att säga välkommen tillbaka till mig själv ;)
 
Jag har haft ett blogguppehåll pga diverse anledningar. Blandannat så skadade sig Rascana i början av December och det är först nu jag har börjat rida igång henne. Hästar har kommit och gått. Dagarna här hemma har gått framåt precis som vanligt. Bestått mest av jobb,att umgås med min sambo och mina vänner samt att hålla på med hästarna.
 
Rascana är nu igångsatt efter ca 2 ½ månaders vila. Har hopptränat henne 2 gånger hitills och första tävlingen är inplanerad den 23 Mars på Ridklubben Udden. Bara en lokal klass på 1 meter för att komma igång igen. Sen följer en hel vår och sommar full av roliga tävlingar, då jag också tänkt debutera 120 med min pärla.
 
För tillfället ser planen för Rascana ut såhär i vår:
23 Mars - Ridklubben Udden - lokal 1 meter.
14 April - Kalmar Hästsportklubb - regional 110 + 115
3-5 Maj - Västerviksortens RF - regional/nationell 110 + 120
10-12 Maj - Vetlanda - regional/nationell 120 + 120
18-19 Maj - Nybro Ridklubb HEMMA - regional 120 + ev 130
24-26 Maj - Thoreb cup Öland - nationell 120 + ev 130
Därefter vila från tävling ca 2-3 veckor.
Sedan drar sommartävlingarna igång :-)
 
Just nu finns 2 trevliga D-ponnyer till försäljning. En är jättetrevlig i dressyren och en är lite mer hoppinriktad.
 
En ny pärla har ankommit till mig också. Ett bedårande sto på 167 cm. 6 år. E. Twisther - Animo.
Hon heter Cassy white och är en stressad och nervös liten tjej som jag ska försöka få ordning på.
Hon är tävlad 110 hoppningar men behöver en bra grundutbildning så jag börjar om från början med henne.
Tanken är att komma ut på lite 1metersklasser i April-Maj.
 
2 bilder på Cassy. Fler kommer såklart :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0