17 April

Oops, vart tog jag vägen? Var visst ett tag sedan nu.
 
Den 23/3 blev det som sagt tävling med Rascana. Körde en 110klass som gick strålande. Har dock lite problem med att hon blir stark och hänger i bettet. Hon leker runt med mig medan jag mest bara sitter där. Jag hoppar henne på Gag nu och det går mycket bättre!
 
I söndags 14/4 var det tävling igen. Denna gång på Kalmar Hästsportklubb. Körde 110 och 120. I 110 kändes hon riktigt fin, hade dock ett retligt pet på första hindret. Det var första riktiga varma dagen på året (runt 15 grader) samt så blev det nog lite för mkt framhoppning så i 120 var hon lite trött och seg (och jag också för den delen). Det blev 3 egentligen ganska retliga rivningar och en volt. Så 4 fel i 110 och 16 fel i 120. 16 fel låter ju väldigt grovt och dåligt men faktum är att rundan i sig var ganska ok egentligen.
 
Nu taggar vi inför nästa tävling som är i Västervik 3 Maj. Då kör vi 110 och 120 igen. Ska konditionsträna Rascana och stärka henne lite mer så att hon orkar hoppa lika spänstigt och fint i 120 som hon gjorde i söndagens 110klass. Jag kände att styrkan tog slut lite. Underbara häst. 
 
Bild från framhoppningen i 110

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0