Halloj!

Hoppträningen med Nordyk igår gick bra. Han skötte sig kanon! Blev lite bus och brall på en långsida dock, haha ponnybus! Hoppade vattenmatta osv utan några problem eller tveksamheter. Han kändes lite seg och det var inte något riktigt klipp i honom. Får nog bli lite mer kraftfoder samt konditionsträning för herren :-)
 
Ikväll blir det stallet. Rascana ska hoppas lite grann. Ska sätta fram någon studs och en liten serie tänkte jag. Mest för att mjuka upp prinsessan. Sedan ska Prick ridas. Får bli ett pass i paddocken. Markarbete och kanske ett par språng. Hon ska ju vara med på pay and jumpen på Söndag, så får inte bli för mycket hoppning.
 
Imorgon bitti bär det av till Ullared. Kl 06.00 närmare bestämt. Lär vara sjukt mkt folk, därför känns det skönt att kunna komma iväg tidigt för att hinna med det man ska. Tänkte kolla om lite billiga täcken, grimmor och grimskaft. Till huset ska gardiner inhandlas. Kommer med all säkerhet köpa en hel del onödigt också! Men det är väl hela affärsidén med Ullared?
 
Btw. Har hittat en häst jag SÅ gärna vill köpa. Helt sjukt vad jag vill ha den! Toppstammad hopphäst. Men tyvärr har vi ingen plats för tillfället, MÅSTE lösa detta nu!
 
Aja, nu får jag fortsätta jobba. Tog ett litet "bloggbreak"
 
Sockersöta C-ponnystoet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0