18/10

Hej gott folk!
 
Änsålänge har jag följt min veckoplanering, vilket känns bra. Rascana jobbades igår. Har haft kiropraktor på henne och det blev lite skillnad. Jag märker att hon är mycket mjukare i kroppen, men hon har nog gått med spänningarna ett tag för hon tycker samlade byten blir lite svårt och sticker då iväg ett par steg och sen byter. Håller man kvar henne kör hon upp huvudet och byter, så lite svårt för mig att få till det riktigt bra. Från höger till vänster är lättare än tvärtom. Tänkte jobba henne lite med gramanen så jag får till bytena utan en massa spring.
 
Ikväll blir det hoppträning med Nordyk! Blir spännande. Klippte honom igår för gud vad lurviv han var, haha (vill inte visa mig bland folk så som han såg ut). Tycker att Rascana förtjänar en paus från hoppningen denna vecka. Har blivit väldigt mycket hoppning. Passar på att trimma henne ordentligt istället i dressyren och tagga henne till 110 debuten på pay and jumpen på Söndag. Kanske gymnastikhoppar henne någon serie eller lite studs på fredag. Får se.
 
Nästa vecka blir det intensivt för henne med träning för Ted Nätterqvist på Tisdag och sedan Tävling ev Lördag, men iallafall Söndag. Blir 110 då. På Måndag får hon nog bara skrittas 1 ½ timme för att få ut eventuella slaggprodukter och bli lite mjuk i kroppen efter pay and jumpen. Sedan blir det stretching och back on track-produkter på över natten till Tisdag, så hoppas jag hon är redo för ett svettigt hopp-pass för Ted Tisdag kväll :-)
 
Pay and jumpen äger då rum på Söndag. På min hemmaklubb Nybro ridklubb. Tar då med mig Spotlight star (C-ponny), Nordyk (D-ponny) och Rascana. Spot hoppar 70, Nordyk aka Nemo hoppar 80 och Rascana som sagt 110. Ska försöka filma allihop. Bra att ha fina salufilmer till ponnyerna, som båda är till salu för er som inte visste det ;-)
 
Har btw laddat in filmen sen i Söndags på youtube. Klicka HÄR
 
Fina Nordyk tillsammans med sin förra ägare :-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh min fina lilla prins!

2012-10-18 @ 19:52:40
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0