Onsdag

 
Sorry folks for bad update!
 
Tävling i Söndags. Gick super men shit vad stark och laddad Rascana var, fick verkligen hålla i mig. I första klassen som var 1 m kom vi precis utanför placering. Eftersom hon är så stark och bara rusar så vågar jag inte riktigt ta de fräcka svängarna i omhoppningen än, vill ha mer kontroll innan. Men är supernöjd. I andra klassen 110 fick vi ett retligt pet på näst sista hindret i grunden. Synd men hon kändes riktigt fin! Blev ändå en 6e plats, var inte en enda felfri i fas 2, svår bana!? Så blev en rosett med hem denna gång.
 
Igår var jag ledig från jobbet pga lite jobbiga omständigheter. Men idag är jag tillbaka på kontoret och ikväll blir det hästledigt för att gå på lite hockey. Imorgon är det hoppträning och ska då hoppa ponny.
 
Att träna Rascana imorgon efter helgens tävlingar är inte aktuellt. Fattar inte människor som hoppar sina hästar i tid och otid. Inte konstigt hästarna blir skadade när de aldrig får återhämta sig. jag vill hålla min häst pigg, glad, samarbetsvillig och välriden. Jag har en häst som har gått världscupen och 160 hoppningar. Jag behöver inte träna henne varenda vecka och hoppa högt, utan jag fokuserar desto mer på markarbetet med henne, då det är där hon är mest oriden och behöver verkligen stärkas.
 
Här får ni en bild på skruttan från i Söndags. Tyvärr glömde vi videokameran hemma klantig som man är ;)
 

Kommentarer
Postat av: Jossan - Ljusdalsryttare

Kan du inte lägga ut fler bilder på Charlie? Hon är ju så söt!! ;)

2012-12-06 @ 20:55:11
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se
Postat av: Shumpizen

Hej, fin blogg! Har du egen häst?

Jag har egen häst och det är delvis vad min blogg handlar om, titta gärna in - http://shumpizen.blogg.se :) Om du vill vara med så har jag även en tävling där du kan vinna en ny design! Ha en fortsatt trevlig kväll :D

2013-02-19 @ 22:26:22
URL: http://shumpizen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0