22 November

 
God eftermiddag, eller ska jag säga god kväll?
 
När jag kollar ut genom fönstret här på jobbet ser det helt kolsvart ut utanför. Dessutom är det sådär äckligt fuktigt, blött och ruggigt ute. Nej usch, idag hade jag kunnat jobba över lite för att slippa gå ut i detta rush ;)
 
Men det går inte för sig, för ikväll ska Rascana och jag hoppträna. Förra veckan gick det helt ok. Har ju haft lite problem med att hon stannar och tjurar när det blir jobbigt. Har då fått rida i ganska friskt tempo så damen blir nöjd och hoppar. Hon är dessutom väldigt stark så kombinationen friskt tempo och stark ger en ganska okontrollerad häst och jag flyger med som en vante. Haha!
 
På Söndag blir det tävling på hemmaklubben, Nybro ridklubb. Rascana får gå en 1 meter och en 110.  Detta blir troligen den sista tävlingen för henne i år. Sedan väntas lite markarbete och trimning fram tills ca 20 Dec då hon sedan ska få en månads vila. Sedan sätts hon igång i slutet på Januari och jag räknar med att vi ska vara tillbaka i tävlingsform i början av Mars nästa år. Målet för 2013 är att starta henne med felfria rundor i 120 i sommar. På hösten kanske jag satsar på någon 130 inomhus, OM det känns rätt och om vi är färdiga för det. Jag har absolut inte bråttom.
 
Hennes förra ägare hörde av sig till mig idag och frågade om jag ville köpa hennes föl fött 2011 för en billig peng. Jag är riktigt sugen så vi får se vart det leder ;)
 
Just nu är det ganska dött på försäljningsfronten. Men som vanligt säger det bara PANG sen är alla hästar sålda samtidigt. Det går verkligen i vågor.
 

Hästarna i stallet för tillfället
 
Charlie - D-ponnysto 5 år. Grundriden och lite hoppad.
Spot - C-ponnysto 8 år. Utbildad LB/LB och tävlad i hoppning.
Bonzo - D-ponnyvalack 6 år. Grundriden och hoppar mkt bra!
Zorro - Nya D-ponnyn! Valack 6 år. Utbildad LB dressyr och lite hoppad.
Mille - B-ponnyvalack 11 år. Utbildad LB dressyr och tävlad MSV hopp.
Och sedan min fina Rascana :-) som inte är till salu! Hihi.
 
Bild på min fina halvblodshingst, som för tillfället är utlånad på foder :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad hände med isabell fölet, blev han såld?

Svar: Hej!Ja lilla "Golden Cross" som han till slut fick heta är nu såld :) står på Öland!
pidi.blogg.se

2012-11-23 @ 10:30:19
Postat av: Madde

Vad heter försäljningshemsidan? :)

Svar: Hejsan!www.TeamTF.se
Mvh Frida :)
pidi.blogg.se

2012-11-23 @ 11:13:49
URL: http://ridskoleryttare.blogg.se
Postat av: my

Jag är intresserad av alla tre Zaldo Zip, Charon's Love och Jörn. Mest Charon's Love! :)

2013-04-06 @ 14:03:44
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0