Gårdagen

Egentligen hände det inte jättemycket igår kväll efter jobbet. Men jag red Richmond och Comtess i paddocken för första gången sedan kiropraktorbesöken. Jag måste bara säga - VILKEN SKILLNAD.

Richie kändes mjuk och fin, lugn och jobbade på väldigt bra. Även i galoppen, som han haft mycket svårt för tidigare. var inte överdrivet känslig utan ville tvärtom ta stöd på bettet, mkt positivt!

Comtess kändes även hon riktigt fin. Det är lite svårt att sitta upp på henne efter man ridit Richie. Hon är inte alls så känslig som honom och kräver till skillnad från Richie väldigt mycket jobb från min sida. Hon har varit lite stel i nacken, inte riktigt velat jobba i form osv. Men hon var verkligen fin igår, hade inga problem att böja på nacken och jobbade på bra, även i galoppen. Gjorde även ett par byten åt båda håll som hon fick igenom fint och framåt till bettet. Roligt!

Så nu är det bara att jobba vidare. Idag får dom skritta ut i skogen 1 timme (får väl ta det lugnt varannan dag nu i början när dom byggs upp). Imorgon blir det återigen ett litet pass i paddocken för dom. Vill inte rida där för mycket då det har blivit ganska tungt. Men imorgon skulle det troligen regna, då blir paddocken perfekt!

Idag kommer det troligen nya hästar, men när vet jag inte. Det blir 4åringen jag skrivit om tidigare samt en D-ponny. Ikväll blir det även en visning på Plaisir.



Hjärtat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0