Tjena Bloggen

Dagarna går fort, nu var det länge sen jag uppdaterade. Dagarna rullar på som vanligt. Har haft en supertrevlig helg ihop med Patric. Vi har varit i Kalmar och shoppat, fixat ved osv. Nu är det endast en vecka kvar tills 2 veckors skön semester, känns härligt!
 
Cannon Ball fick en hovböld häromdagen, ÅÅÅÅ vad trött jag blir. Så blev att lägga jodopaxomslag och ut i en lite mer plan hage. Nu är han dock nästan helt återställd. Såfort han blir kry ska han börja ridas igång. Längtar!
 
Ikväll blir det ridning, Plaisir ska gå i paddocken. Ramona har tappsko så hon får vänta tills hovslagaren varit här på Onsdag. Sedan skulle jag gärna vilja tävla henne nästa helg (14-15 Juli), men hittar ingen tävling som passar..Hm. Får kanske ta superhelgen veckan efter. Hon SKA igång ORDENTLIGT och hon SKA börja TÄVLAS!
 
Bankiet ska få sig ett bad igen för han ser återigen ut som en lerpöl. Haha lortgris. Ni kanske undrar varför han inte rids just nu, jo han har SEMESTER och ska i veckan gås igenom av veterinär, kiropraktor osv så att jag vet att han är frisk och kry. Sedan körs han igång på riktigt!
 
Comtess är bättre men inte helt bra. Ska ta henne på lina för att kolla henne. Stackars pluttan. Troligen har hon sträckt till sig eller ramlat kull. Slagit kull nederdelen av bäckenet/höftleden. I det området någonstans. Har iallafall en lårkaka där :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0